Seitsolassa Rintalan tilan pellolla rukiin sitomista lyhteille ja rukiin leikkaamista vuonna 1935. Tilan omistaja Matti Seitsonen.

Esitelmä Vuoksen rannoilta Riihimäelle – antrealaisen siirtoväen asettuminen Riihimäelle jatkosodan jälkeen

Museokeskus Riemussa järjestetään sunnuntaina 19.5.2024 klo 14 esitelmä aiheena ”Vuoksen rannoilta Riihimäelle – antrealaisen siirtoväen asettuminen Riihimäelle jatkosodan jälkeen”.  Esitelmä liittyy Riihimäen kaupunginmuseon Museokeskus Riemussa esillä olevan näyttelyyn Antrea – Vuoksen rannoilta Riihimäelle. Esitelmöijänä toimii historian tutkija Antero Heiskala, joka on kirjoittanut näyttelyssä esillä olevat tekstit.

Esitelmässä käydään läpi antrealaisten sijoittumista ja sopeutumista Riihimäelle jatkosodan jälkeen, sekä antrealaisten ja antrealaisuuden merkitystä Riihimäellä 1940-luvun puolivälistä tähän päivään.

Esitelmää pääsee kuuntelemaan Museokeskus Riemun pääsymaksun hinnalla 4/6/10 €. Myös Museokortti käy maksuvälineenä. Tervetuloa!