Kankaita Maija Isola näyttelystä
Kuvassa Maija Isolan suunnittelemat kuosit Max ja Moritz (1971) sekä Lovelovelove (1969). Kuva Teemu Knuutila.

Lempi-festivaalin ohjelma Riihimäen taidemuseossa 12.-14.8.2022

Lempi-festivaalin hengessä Riihimäen taidemuseolla järjestetään lauantaina 13.8. klo 12 yleisöopastus, missä kuullaan Marimekon tunnetuimman suunnittelijan Maija Isolan rakkauksista ja intohimon kohteista. Isolalla oli monia rakkauksia: ihmiset, taide, työ ja luonto. Esillä oleva näyttely, Maija Isola – kuoseja Amforasta Unikkoon, esittelee Isolan rakastettuja painokangaskuoseja eri vuosikymmeniltä. Opastukselle voi osallistua museon pääsylipun hinnalla.

Koko festivaalin ajan 12. – 14.8.2022 taidemuseossa voi äänestää omaa LEMPI-kuosiaan näyttelyssä esillä olevista Maija Isolan suunnittelemista kankaista. Äänestäneiden kesken arvotaan Marimekko-tuotepalkinto.

Riihimäen taidemuseo avoinna Lempi-festivaalin aikana normaalisti ti-to klo 11-18 ja pe-su klo 11-17, ma suljettu.