Vanha mustavalkoinen valokuva jossa neljä naista kuvattuna ystäväkuvassa.
Visiittikorttikuvia Riihimäen kaupunginmuseon kuvakokoelmista esillä Museokeskus Riemussa.

Riemua ystävän kanssa! Ystävänpäivän etkot Museokeskus Riemussa lauantaina 10.2.2024

Ystävänpäivän etkoja vietetään Riihimäen taidemuseon ja Riihimäen kaupunginmuseon yhteisessä Museokeskus Riemussa osoitteessa Temppelikatu 8 lauantaina 10.2.2024. Tule valokuvauttamaan itsesi ystäväsi kanssa. Paikalla ammattivalokuvaaja ottamassa vanhanajan kaltaisia mustavalkoisia ystäväkuvia kaupunginmuseon Visiittikortti-näyttelyn hengessä klo 14–16. Saat polaroidkuvan heti mukaasi. Käytössä valokuvausta varten Riihimäen Teatterista lainattua rekvisiittaa. Paikalla myös museon yleisötyöntekijä Jaana Rantalainen kertomassa halukkaille Visiittikortti-näyttelystä.

Riihimäen kaupunginmuseon näyttely Visiittikortteja – Visiittikorttikuvia Riihimäen kaupunginmuseon kokoelmista on esillä Museokeskus Riemussa (16.12.2023–15.9.2024). Näyttelyssä on esillä valokuvakopioita kaupunginmuseon kokoelman alkuperäisistä visiittikorteista aina 1800-luvulta lähtien. Mukana on myös muun muassa muutamia kameroita sekä visiittikorttialbumeita.

Esillä myös Riihimäen taidemuseon näyttely Kahdet kasvot – Taiteilijoiden omakuvia (25.11.2023−15.9.2024) sekä Suomen Egyptologisen seuran esineistöä.

Tapahtumaan ja valokuvaukseen voi osallistua Museokeskus Riemun pääsymaksun hinnalla.