Suomen kuvataiteen päivä 10.7.

Suomen kuvataiteen päivänä ja Helene Schjerfbeckin syntymäpäivänä sunnuntaina 10.7. Riihimäen taidemuseolla järjestetään kuvanveistäjä ja ympäristötaiteilija  Jenni Tieahon taiteilijatapaaminen klo 14−15. Taiteilijatapaaminen järjestetään sään salliessa ulkona taidemuseon edustalla. Tapahtuma on maksuton.

Riihimäen taidemuseon edustalla on esillä kaksi taiteilija Jenni Tieahon Yövieras-sarjaan kuuluvaa veistosta Riihimäki-päivään 11.9.2022 saakka. Veistokset kuuluvat osaksi kolmen teoksen Yövieraat-sarjaa.

Taidemuseon sisällä on esillä näyttely Maija Isola − Kuoseja Amforasta Unikkoon ja voimassa ovat museon normaalit pääsymaksut 8 / 4 €.

Lisäksi taidemuseon edustalla järjestetään samana päivänä Iloa ja väriä -katumaalaustapahtuma klo 11−16. Katumaalaustapahtuman järjestää Riihimäen kulttuuripalvelut. Tapahtuma on maksuton.