Taiteiden yö Riihimäen taidemuseossa 8.9.2023

Taiteiden yö on jo perinteeksi muodostunut koko kaupungin tapahtuma, joka valtaa Riihimäen vuosittain syyskuussa. Tänä vuonna taiteiden yötä vietetään perjantaina 8.9.2023. MyösRiihimäen taidemuseo ja Riihimäen kaupunginmuseo (taidemuseon tiloissa, Temppelikatu 8) ovat menossa mukana ja tarjoavat illan aikana paljon erilaista ohjelmaa. Taiteiden yönä taidemuseo on avoinna klo 21 saakka. Museoihin on vapaa pääsy klo 17–21.

Riihimäen taidemuseossa on tänä vuonna Taiteiden yön teemana ruoka ja ravinto. Taidemuseossa tutustutaan esillä olevaan Eat & Eye -kokoelmanäyttelyyn ravitsemuksellisesta näkökulmasta klo 18–19. Näyttelyä kierretään yhdessä ravitsemusterapeutti, TtM Anne Kihlman-Kitinojan kanssa.

Klo 19.15–20.15 taidemuseossa piirretään ruoka-aiheisia asetelmia öljypastelleilla kuvataiteilija Tiina Nevalaisen ohjauksessa.

Klo 17–20.30 taidemuseossa esitellään Riihimäen kaupunginmuseon käyttökokoelmista ruokaan ja keittiöön liittyvää esineistöä. Jaossa on myös kaupunginmuseon kirjoja karamellin valmistuksesta niin kauan kuin kirjoja riittää.

Lisäksi koko illan ajan taidemuseossa on omatoimista ruoka-teemaan liittyvää puuhaa ja askartelua lapsille.

Kaikkiin taidemuseon tapahtumiin on vapaa pääsy eivätkä ne vaadi ennakkoilmoittautumista. ​

Katso koko Taiteiden yön ohjelma täältä.