Museokeskus Riemussa kolmen opastuksen sarja

29.2.2024 Tiedotteet

Riihimäen taidemuseon Tatjana ja Pentti Wähäjärven kokoelmaan kuuluva Jalmari Ruokokosken maalaus Omakuva vuodelta 1909. Maalauskankaan toiselle puolelle Ruokokoski on maalannut toistaiseksi tuntemattoman hattupäisen miehen kasvot – tai mahdollisesti taiteilijan omakuvan. Lauantaina 2.3.2024 klo 14 järjestettävällä Kuraattori kertoo -kierroksella kuulemme maalauksesta lisää.

Museokeskus Riemussa (Temppelikatu 8) on tällä hetkellä esillä kolme näyttelyä: Kahdet kasvot – Taiteilijoiden omakuvia (Riihimäen taidemuseo), Visiittikortteja – Visiittikorttikuvia Riihimäen kaupunginmuseon kokoelmista (Riihimäen kaupunginmuseo) ja Arkipäivän elämää muinaisessa Egyptissä -pienoisnäyttely (Riihimäen taidemuseo), Kaikkiin kolmeen näyttelyyn on maaliskuussa 2024 tarjolla opastuksia.

La 2.3. klo 14 Kuraattori kertoo: Taidemuseon Kahdet kasvot-näyttelyn opastus. Oppaana näyttelyamanuenssi Katja Vuorinen-Parm.

Su 17.3. klo 14 Opastus Visiittikortti-näyttelyyn. Oppaana yleisötyöntekijä Jaana Rantalainen.

La 23.3. klo 14 Arkipäivän elämää muinaisessa Egyptissä-näyttelyn opastus. Oppaana kokoelma-amanuenssi Niina Lahtinen.

Kaikille opastuksille voi osallistua Museokeskus Riemun pääsymaksun hinnalla. Myös Museokortti käy maksuvälineenä.