Mirika ja Seppo Hilpon kokoelma

Helsinkiläinen valokuvaaja Seppo Hilpo lahjoitti Riihimäen taidemuseolle 2.7.2001 runsaat 100 taideteosta. Valtaosa lahjoitetuista teoksista on grafiikkaa, mutta mukana on myös yksittäisiä maalauksia mm. Jorma Hautalalta, Marjukka Paunilalta, Risto Vilhuselta ja Jukka Mäkelältä.

Grafiikan teoksia lahjoituskokoelmassa on useilta tunnetuilta taiteilijoilta, mm Timo Aallolta, Juhana Blomstedtilta, Marjatta Hanhijoelta, Matti Kujasalolta, Elina Luukaselta, Sakari Marilalta, Ernst Mether-Borgströmiltä, Marjatta Nuorevalta, Lars Gunnar Nordströmiltä, Paul Osipowilta, Ulla Rantaselta ja Sam Vannilta.

Lahjoitetut teokset ovat pääosin 1960–1990 -luvuilta. Teokset täydentävät erinomaisesti Riihimäen taidemuseon kokoelmaa, jonka teoksista valtaosa ajoittuu vuosiin 1900–1970.