Kuva: Sami Parkkinen

Yleisöopastus Eat & Eye -kokoelmanäyttelyyn 4.2.2023

Riihimäen taidemuseossa järjestetään yleisöopastus Eat & Eye -kokoelmanäyttelyyn lauantaina 4.2.2023 klo 13. Näyttelyn pääosassa ovat ruoka, kattaukset ja ateriat. Näyttelyssä esitellään, kuinka taiteilijat ovat näitä teemoja kuvanneet. Kyse on ennen kaikkea taiteilijoiden suhteesta ruokaan ja aterioihin: mitä nämä asiat ovat mahdollisesti heille merkinneet. Katsojaa houkutellaan katsomaan aiheeseen liittyviä teoksia uudenlaisista ja hieman yllättävistäkin näkökulmista.

Näyttelyssä on esillä maalauksia, veistoksia, posliinia, tina-astioita ja muuta esineistöä Riihimäen taidemuseon kokoelmista. Esillä on maalauksia Tyko Salliselta, Helene Schjerfbeckiltä, Jalmari Ruokokoskelta, Ester Heleniukselta, Arvo Makkoselta, Ellen Thesleffiltä, Venny Soldan-Brofeltilta, Mikko Carlstedtilta, Ingrid Ruinilta, Mikko Oinoselta, Väinö Hervolta, Ilmari Aallolta, Tuomas von Boehmilta sekä muilta taiteilijoilta.

Opastukselle voi osallistua museon pääsymaksun hinnalla.