Kuvituskuva, taidemuseon logo

Meidän aika – Riihimäen yläasteiden ja lukion oppilaiden kuvataidenäyttely

2.5.–28.5.2000

”Kuvia, kuvia ja kuvia. Kuvia kirjoissa, kaduilla, kaupoissa, televisiossa, tietokoneessa, museoissa. Ei minuuttia eikä metriä ilman kuvia. Kuvavirtaan hukkuu, ellei virrassa osaa liikkua. Kuvataiteen opiskelu on kulkuneuvo kuvatulvassa kulkevalle.”

Riihimäen taidemuseo sekä Riihimäen yläasteet ja lukio ovat saaneet aikaan jotain aivan uutta: yhteistyönä toteutetun näyttelyn ”Meidän aika”.

”Meidän aika” -näyttely on erittäin laaja ja näyttelyn kaikki teokset on tehty Riihimäen yläasteiden ja lukion kuvataiteen tunneilla. Oppilaat ovat antaneet aiheissa mielikuvituksensa lentää: esillä on mm. maalauksia ja piirroksia, pehmo- ja pajuviestoksia, valokuvia, teitokonegrafiikkaa ja tilateoksia.

Tämä näyttely on erikoislaatuinen: Riihimäen taidemuseo antaa nuorille mahdollisuuden esittäytyä. Näyttely on myös osoitus Riihimäen taidemuseon sekä Riihimäen yläasteiden ja lukion hyvästä yhteistyöstä.

Riihimäen Taidemuseo haluaa tällä näyttelyllä omalta osaltaan madaltaa nuoren kynnystä astua sisään museon maailmaan; kokemaan elämyksiä, joista nuori saa virtaa päivittäiseen elämäänsä. Myös oppilaiden vanhemille suodaan mahdollisuus tutustua ilmaiseksi nuorten tuotantoon.