Sauli Suomelan teos Solaris vuodelta 2022.
Sauli Suomela, Solaris 2022, Valettu epoksihartsimaalaus akryylille.​

Sauli Suomela − ELEMENTS 7.10.2023−7.1.2024

ELEMENTS on Riihimäeltä kotoisin olevan helsinkiläisen suunnittelijan ja taiteilijan Sauli Suomelan (1969) yksityisnäyttely, joka rakentuu abstraktien maalausten, lasitaiteen ja multimediaalisten installaatioiden vuoropuhelulle. Näyttelyn teemana ja teosten lähtökohtana on neljä klassista alkuainetta eli elementtiä: maa, vesi, ilma ja tuli. Näiden peruselementtien inspiroimana teokset rakentavat vahvoihin väreihin, materiaaleihin ja erilaisiin toteutustapoihin perustuvan näyttelykokonaisuuden.

Sauli Suomela on valmistunut muotoilijaksi Taideteollisesta Korkeakoulusta vuonna 1998 ja toiminut suunnittelijana yrityksessään Pentagon Designissa vuodesta 1996. Päivittäisen yritystoiminnan ja designtyön ohella Suomela työskentelee aktiivisesti lasi- ja maalaustaiteen parissa. Suomela on osallistunut lukuisiin näyttelyihin Suomessa ja ulkomailla.

Teollisuustaiteen liiton Ornamon jäsen TKO nimesi vuonna 2012 Suomelan ja hänen yhtiökumppaninsa Arni Aromaan Vuoden teolliseksi muotoilijaksi ja vuonna 2012 Suomen valtion muotoilutoimikunta myönsi Muotoilun Valtionpalkinnon pitkäaikaisesta ansiokkaasta toiminnasta muotoilun alalla. Suomelan teoksia on mm. Valtion teostoimikunnan, Suomen lasimuseon ja HUS:n taidekokoelmissa.

Sauli Suomela esittelee näyttelyn yleisölle keskiviikkona 29.11. klo 17. Taiteilijatapaamiseen voi osallistua museon pääsylipun hinnalla.